Kişinin yaşadığı cemiyet zarfında kıymeti olan , kapasite, biçimci ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değaksiyonme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına yakışır ) değaksiyonme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değaksiyontirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değaksiyonme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler muhtevain ayrımsızdır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa değaksiyonebilir, ama sürecin doğbeyı değaksiyonmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birokkalı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değaksiyonikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın zarfında eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değaksiyonikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, kişioğlu muhtevain dirim boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere yakışır olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin aksiyonletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri üzere mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Yani yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek çıkmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise bizatihi vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele allıkındığında ise yetişek sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, yetki, test özları üzere mergup davranış değaksiyoniklikleridir.